פוסט מס' 13. למען ובעד ערוץ 10. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 13. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 23 באוגוסט 2012.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא בראשית התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי .

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים .

הערה 3 : הבלוג איננו מופק , נערך , ונכתב למען מטרות רווח ו/או לטובת רווח מסחרי ו/או לצורך פרסום אישי .

——————————————————————————-

פוסט מס' 13 : הועלה לאוויר ב- 23 באוגוסט 2012.

——————————————————————————

למען ובעד ערוץ 10. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 13. כל הזכויות שמורות. 

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

למען ובעד ערוץ 10. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 13. כל הזכויות שמורות. 

איומי ממשלת ישראל בראשה ניצב בנימין נתניהו על ערוץ 10 כי ייסגר אם לא ישלם מייד את חובותיו היא שערורייה שאין כמותה . התנהגותה , ההתנשאות שלה , ואדישותה מקוממים ומרגיזים . לא שאין מה לתקן בערוץ 10 אך באותה מידה יש מה לתקן בממשלה . והרבה יותר . רעיון סגירת ערוץ 10 בגין חובותיו כביכול הוא תירוץ עלוב של ממשלה בישראל שחושף אותה במלוא חרפתה .

אני מרכין את ראשי בפני עיתונאי ערוץ 10 וחברת החדשות של הערוץ , שלמרות החֶרֶב שהונפה ומונחת על צווארם , האנשים האמיצים האלה מפיקים , עורכים , ומשדרים מידי יום שוב ושוב מהדורות חדשות ואקטואליה כאילו לא קרה כלום , ו- "משדרים" עסקים כרגיל .

אני מעריץ את רביב דרוקר , אלון בן דוד , נדב אייל , גיא זוהר , תמר איש שלום , אור הלר , צבי יחזקאלי , רומי נוימרק , מוטי קירשנבאום , ירון לונדון , אמנון ברקאי , דני רופ , גיא זוהר , נעמה אייזנברוך , נסלי ברדה ורבים רבים אחרים לרבות ציוותי ההפקה והעריכה . הם כולם עושים עבודה עיתונאית פנטסטית בתנאים קשים . אני מכיר היטב את תופעת החרב המונפת ע"י השלטון בדברי הימים של השידור הציבורי מאז 1968…כל יום שַר כזה או אחר או איש ציבור כזה או אחר משני צידי המתרס הפוליטי הניף אצבע , ואיים : "נו , נו, נו לכם…אם לא תהיו ילדים טובים נסגור אתכם…" .

תשובתי לממשלת ישראל היא כלהלן : בעשור השמיני של חיי אני נותן את קולי התם לגווע (כמעט) לערוץ 10. על אפכם וחמתכם אני צופה בו בין השמשות , בכל ערב , ומידי לילה . אף על פי כן ערוץ 10 נוע ינוע…!

הערה :

יחד עם זאת מעירים לי יודעי דבר כי לא שוררת שום קורלציה בין הרייטינג הדַל היומי שמפיק ערוץ 10 לבין השכר של כל מיני עיתונאים "בכירים" בחברת החדשות של ערוץ 10 , שמוגדרים משום מה "טאלנטים" , בשעה שמדובר באנשי טלוויזיה רגילים לכל דבר כמוני וכמוך . ערוץ 10 עבר במחצית עשור 2000 התחדשות וארגון מחדש . כדי למצב אותו בחזית הצפייה ולהכשיר אותו להתמודדות מול ערוץ 2 גויסו לשורות ערוץ 10 עיתונאים מערוץ 2 (כמו יעקב איילון , מיקי חיימוביץ' , דני רופ , וכו') וממוקדי תקשורת אחרים תמורת משכורות עתק . יודעי דבר אומרים לי גם כי שני האריות הזקנים מוטי קירשנבאום וירון לונדון מתוגמלים היטב ללא קשר לכמות הרייטינג המעטה שהם מייצרים . אני באופן אישי חסיד של תוכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום" , אך אני מכיר במשפחתי היקרה לפחות 12 צופי טלוויזיה פוטנציאליים ש- "לונדון את קירשנבאום" כלל לא מעניינת אותם , ואף על פי כן כוחם האלקטורלי במפת הרייטינג הכללית שקול לשלי . מה שאני רוצה לומר הוא כך : אם ג'יי לנו (Jay Leno)  המגיש והמנחה המחונן של תוכנית האירוח רבת המוניטין "Late Show" ברשת הטלוויזיה האמריקנית NBC הסכים לקיצוץ דראסטי בשכרו בשל מצבה הקשה של הרשת שלו נוכח איום של פיטורי מאות עובדים ב- NBC , אז ה- "טאלנטים" של ערוץ 10 יכולים ללמוד שיעור בצניעות וללכת בדרכיו נוכח חרב הפיטורין המאיימת באופן מיידי על 150 מעובדיהם .

סוף הפוסט מס' 13. הועלה לאוויר ב- 23 באוגוסט 2012.

 


תגובות

פוסט מס' 13. למען ובעד ערוץ 10. ביקורת טלוויזיה. פוסט מס' 13. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ב- 23 באוגוסט 2012. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>