פוסט מס' 246. יצחק "צחי" שמעוני ז"ל, 2013 – 1926. (רשימה מס' 4). פוסט מס' 246. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 16 ביולי 2013.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג נמצא עדיין בשלבי התפתחותו הטכנולוגית ועיצובו הגראפי.

הערה 2 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים . חל איסור מפורש להעתיק את הטקסטים והתמונות ואף לא לאגור אותן במאגרי מידע שונים לשימוש מכוון ו/או מזדמן מאוחר יותר.

הערה 3 : הבלוג איננו מופק , נכתב , ונערך למען מטרות רווח כספי , ו/או למען רווח מסחרי ו/או לצורכי פרסום אישי.

———————————————————————————————————-

פוסט חדש מס' 246 : הועלה לאוויר בשעות אחה"צ של יום שלישי – 16 ביולי 2013.

———————————————————————————————————- 

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . נטשתי בטריקת דלת . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

פוסט מס' 246. יצחק "צחי" שמעוני ז"ל, 2013 – 1926. (רשימה מס' 4). פוסט מס' 246. כל הזכויות שמורות.

1. הסבר קצר

זהו הסבר קצר ומקדים את רשימה מס' 4 (נכתב גם ברשימה מס' 3) אודות איש רשות השידור יִצְחָק "צַחִי" שִמְעוֹנִי ז"ל (2013 – 1926) אדם יקר ואהוב, מי שהיה מנהל חטיבת התוכניות בטלוויזיה הישראלית הציבורית בשנים 1976 – 1969 , וכיהן בתפקיד מנהל הטלוויזיה בין מארס 1980 לינואר 1980. הרשימה הזאת דנה בחלקי תקופות של המנכ"ל השני של רשות השידור יצחק לבני (בשנים 1979 – 1974) ושל המנכ"ל השלישי של רשות השידור יוסף "טומי" לפיד (1984 – 1979) מפני שיצחק "צחי" שמעוני היה חלק מהן, כפי שהיה חלק מתקופתו של שמואל אלמוג מי שהיה המנכ"ל הראשון של רשות השידור בשנים 1974 – 1969. הרשימה הזאת נועדה להבהיר לקוראי הבלוג בעיקר הצעירים משהו על קצה המזלג מ- מְצִיאוּת הימים ההם של התפתחות הניהול והמנהיגות ברשות השידור והטלוויזיה הישראלית הציבורית בעשור ה- 70 של המאה שעברה. ימים של מרץ נעורים ובצדם מחסור בממון, מחסור בטכנולוגיה, מחסור בכוח אדם וגם עודף בפוליטיזציה ממארת , כאלה שקדמו למינויו של יצחק "צחי" שמעוני במארס 1980 בידי מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד לתפקיד הרם של מנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית. יצחק "צחי" שמעוני נחבא בצלו המאיים של מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד. במידה רבה ייזכרו שניהם כאומרי "לאו" שיטתי ליוזמות השידור של אלכס גלעדי (ושלי אחריו) בטענות שונות ש- "אין כסף", "אין זמן מסך", "זה לא מעניין", "זה לא חשוב", "אי אפשר עכשיו", "נראה, אולי בשנה הבאה", "נדון בכך מאוחר יותר", ואין ספור תירוצים מרגיזים אחרים. יוסף "טומי" לפיד ויצחק "צחי" שמעוני השיבו בשלילה על % 95 מיוזמות השידור של אלכס גלעדי ושלי. התירוץ אין כסף היה ברוב המקרים לא כנה ולא נכון. איזה אין כסף ואיזה נעליים. אנוכי ניהלתי את תקציב שידורי הספורט בשקיפות וביושרה מוחלטים. עמדו לרשותנו סעיפי תקציב לשידור אירועי ספורט רלוואנטיים בחו"ל אולם היה מדובר בניהול לא רציני ולא מעמיק. האנשים האלה פשוט לא רצו לשדר מעבר להתחייבות היום יומית המקובלת. הפקות הספורט גם הקלות שביניהן נראות כשאיפות התפשטות, ופשוט הפריעה להם. שידורי הספורט הוצבו במקרים רבים בשלב התחתון של סולם העדיפויות בטלוויזיה הישראלית הציבורית. מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני חסה בצלו של מנכ"ל הרשות יוסף "טומי" לפיד כשם שחסה בצִלוֹ הבא בתור אחרי יצחק "צחי" שמעוני מנהל הטלוויזיה הבא טוביה סער (בשנים 1985 – 1982). בשלב מסוים הרגיש יִצְחָק "צַחִי" שִמְעוֹנִי כי הוא מכהן על תקן בובה (כך התנסח בשיחות התחקיר בין שנינו) וכי יוֹסֵף "טוֹמִי" לַפִּיד הדומיננטי מתערב כמעט בכל החלטה שלו ולא נותן לו מנוח. או אז החליט להתפטר מתפקידו כמנהל הטלוויזיה. זה היה בינואר 1982.

המסמכים הבאים המצורפים לפוסט מלמדים משהו על רוח התקופה ואודות הקשיים והמגבלות של אווירת הימים ההם . הם מאפשרים לקוראי הבלוג להציץ לסבך הניהול הביורוקרטי והכלכלי של שידורי הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית בחלק מתקופתם של מנכ"ל רשות השידור מר יוסף "טומי" לפיד ומנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית ומר יצחק "צחי" שמעוני.

ag 1

טקסט מסמך (1) : 3 בספטמבר 1980. מסמך בן חמישה עמודים. מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד איננו מאפשר למנהל חטיבת הספורט אלכס גלעדי ליטול חלק בתחרות סרטי הספורט "גולדן רינג" האמורה להתקיים בג'נבה בין 20 ל- 25 בחודש אוקטובר של שנת 1980, וגם אוסר עליו להשתתף במסע לימוד טלוויזיוני באמריקה בעת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב- 4 בנובמבר 1980 (ניצח בה רונאלד ריגן) לקראת הפקת משדר הבחירות בישראל בקיץ 1981. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

ag 2

טקסט מסמך (2) : 4 בספטמבר 1980. מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני מודיע לאלכס גלעדי בכתב ידו (בעקבות התשובה השלילית של מנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד) כי האפשרויות התקציביות אינן מאפשרות. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

ag 3

טקסט מסמך (3) : 14 באוגוסט 1980. מכתב ההזמנה הכללי מטעם בוריס אקואדרו מהטלוויזיה השוייצרית הציבורית SRG לכל חברי ה- EBU המזמין אותם להשתתף בתחרות סרטי הספורט של ה- "גולדן רינג". עמוד מס' 1 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

ag 4

טקסט מסמך (4) : 14 באוגוסט 1980. מכתב ההזמנה הכללי מטעם בוריס אקואדרו מהטלוויזיה השוייצרית הציבורית SRG לכל חברי ה- EBU המזמין אותם להשתתף בתחרות סרטי הספורט של ה- "גולדן רינג". עמוד מס' 2 מתוך 2. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

ag 5

טקסט מסמך (5) : 18 באוגוסט 1980. מכתבו האישי של מר בוריס אקואדרו איש SRG למר אלכס גלעדי מנהל מחלקת הספורט בטלוויזיה הישראלית הציבורית. אלכס גלעדי נחשב לאיש מוכשר, בעל יכולות, ובעל מוניטין בתוככי איגוד השידור האירופי ה- EBU. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

ag 6

טקסט מסמך : 21 בינואר 1980. מנהל מחלקת הספורט אלכס גלעדי מגיש בקשת אירוח למנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי לפיד בה הוא מבקש לארח את מנהל חטיבת הספורט של ב- BBC הבריטי מר אלן הארט. מנכ"ל הרשות מסרב בכתב ידו המסורבל והגס, וחסר כל אסתטיקה – להקצות לאלכס גלעדי רכב של הטלוויזיה אולם מאשר לו ארוחת אירוח במסגרות שאינן חורגות מרוח הזמן . כמו כן כותב יוסף "טומי" לפיד כי ישמח לברך את אלן הארט במשרדו, ומורה לאלכס גלעדי לתאם את היעדרו עם מנהל חטיבת החדשות בעת ההיא מר חיים יבין. הערה שלי : יוסף "טומי" לפיד שימש מנהל הטלוויזיה במשך כשמונה חודשים מאוגוסט 1979 (לאחר הדחת ארנון צוקרמן) עד מארס 1980 (תאריך מינויו של יצחק "צחי" שמעוני למנהל הטלוויזיה). (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

ag 7

טקסט מסמך : 4 בפברואר 1980. מנהל מחלקת הספורט אלכס גלעדי עומד על דעתו , עונה בתקיפות וללא חשש למנכ"ל רשות השידור יוסף "טומי" לפיד, בעניין אירוח אלן הארט (Alan Hart) מנהל הספורט המוצלח של ה- BBC. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 21

טקסט מסמך : 4 בדצמבר 1980. מנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני מסרב לבקשתי להתקין טלוויזיה במעגל סגור (לצורך הקרנת Highlights מהקריירה המוצלחת של אלכס גלעדי בטלוויזיה הישראלית הציבורית בשנים 1980 – 1969) במסיבת הפרידה מאלכס גלעדי העובר לשורות רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC, והמתוכננת להיערך ב- 22 בדצמבר 1980 במלון "דן אכדיה" בהרצליה פיתוח. הנימוק של יצחק "צחי" שמעוני, "טוביה סער , מצטער אין לנו תקציב וכוח אדם לכך". טוביה סער מנהל החדשות באותם הימים מסכין עם תשובתו המגוחכת וחסרת כל צידוק של מנהל הטלוויזיה וכותב לי, "יואש , מצטער – טוביה". לא האמנתי למראה עיניי . נדמה היה כי מנהל הטלוויזיה מדבר מגרונו של מנכ"ל רשות השידור . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות).

gilady 22

טקסט מסמך (1) : 12 בדצמבר 1980. מסמך בן שלושה עמודים. מנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית יצחק "צחי" שמעוני מאשר לביצוע את הצעת השידורים הישירים שלי כמנהל חטיבת הספורט בתאריכים 20.12.1980 – 14. עמוד מס' 1 מתוך 3. ארכיון יואש אלרואי . (כל הזכויות שמורות).

gilady 23

טקסט מסמך (2) : 12 בדצמבר 1980. מנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית יצחק "צחי" שמעוני מאשר לביצוע את הצעת השידורים הישירים שלי כמנהל חטיבת הספורט בתאריכים 20.12.1980 – 14. עמוד מס' 2 מתוך 3. ארכיון יואש אלרואי. (כל הזכויות שמורות).

gilady 24

טקסט מסמך (3) : 12 בדצמבר 1980. מנהל הטלוויזיה הישראלית הציבורית יצחק "צחי" שמעוני מאשר לביצוע את הצעת השידורים הישירים שלי כמנהל חטיבת הספורט בתאריכים 20.12.1980 – 14. עמוד מס' 3 מתוך 3. ארכיון יואש אלרואי. (כל הזכויות שמורות).

gilady 25

טקסט מסמך (1) : 19 בדצמבר 1980. מסמך טכנולוגי – כלכלי ותוכניתי (בן שישה עמודים) הדן בהיערכות שלי בארץ ובחו"ל לקראת שני השידורים הישירים מבריסל של שני משחקי מכבי ת"א נגד אלופת ברה"מ קבוצת צסק"א מוסקבה במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. ביקשתי ממנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ו- ממנהל החדשות טוביה סער להציב את אלכס גלעדי (שעבר בינתיים ל- NBC) בעמדת השידור שלנו בבריסל (ולא את יורם ארבל) כמחווה שלי כלפיו וגם כמתנת פרידה מהאיש שתרם תרומה עצומה לאיכות השידור הציבורי. עמוד מס' 1 מתוך 6. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 26

טקסט מסמך (2) : 19 בדצמבר 1980. מסמך טכנולוגי – כלכלי ותוכניתי (בן שישה עמודים) הדן בהיערכות שלי בארץ ובחו"ל לקראת שני השידורים הישירים מבריסל של שני משחקי מכבי ת"א נגד אלופת ברה"מ קבוצת צסק"א מוסקבה במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. ביקשתי ממנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ו- ממנהל החדשות טוביה סער להציב את אלכס גלעדי (שעבר בינתיים ל- NBC) בעמדת השידור שלנו בבריסל (ולא את יורם ארבל) כמחווה שלי כלפיו וגם כמתנת פרידה מהאיש שתרם תרומה עצומה לאיכות השידור הציבורי. עמוד מס' 2 מתוך 6. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 27

טקסט מסמך (3) : 19 בדצמבר 1980. מסמך טכנולוגי – כלכלי ותוכניתי (בן שישה עמודים) הדן בהיערכות שלי בארץ ובחו"ל לקראת שני השידורים הישירים מבריסל של שני משחקי מכבי ת"א נגד אלופת ברה"מ קבוצת צסק"א מוסקבה במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. ביקשתי ממנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ו- ממנהל החדשות טוביה סער להציב את אלכס גלעדי (שעבר בינתיים ל- NBC) בעמדת השידור שלנו בבריסל (ולא את יורם ארבל) כמחווה שלי כלפיו וגם כמתנת פרידה מהאיש שתרם תרומה עצומה לאיכות השידור הציבורי. עמוד מס' 3 מתוך 6. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 28

טקסט מסמך (4) : 19 בדצמבר 1980. מסמך טכנולוגי – כלכלי ותוכניתי (בן שישה עמודים) הדן בהיערכות שלי בארץ ובחו"ל לקראת שני השידורים הישירים מבריסל של שני משחקי מכבי ת"א נגד אלופת ברה"מ קבוצת צסק"א מוסקבה במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. ביקשתי ממנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ו- ממנהל החדשות טוביה סער להציב את אלכס גלעדי (שעבר בינתיים ל- NBC) בעמדת השידור שלנו בבריסל (ולא את יורם ארבל) כמחווה שלי כלפיו וגם כמתנת פרידה מהאיש שתרם תרומה עצומה לאיכות השידור הציבורי. עמוד מס' 4 מתוך 6. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 29

טקסט מסמך (5) : 19 בדצמבר 1980. מסמך טכנולוגי – כלכלי ותוכניתי (בן שישה עמודים) הדן בהיערכות שלי בארץ ובחו"ל לקראת שני השידורים הישירים מבריסל של שני משחקי מכבי ת"א נגד אלופת ברה"מ קבוצת צסק"א מוסקבה במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. ביקשתי ממנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ו- ממנהל החדשות טוביה סער להציב את אלכס גלעדי (שעבר בינתיים ל- NBC) בעמדת השידור שלנו בבריסל (ולא את יורם ארבל) כמחווה שלי כלפיו וגם כמתנת פרידה מהאיש שתרם תרומה עצומה לאיכות השידור הציבורי. עמוד מס' 5 מתוך 6. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 30

טקסט מסמך (6) : 19 בדצמבר 1980. מסמך טכנולוגי – כלכלי ותוכניתי (בן שישה עמודים) הדן בהיערכות שלי בארץ ובחו"ל לקראת שני השידורים הישירים מבריסל של שני משחקי מכבי ת"א נגד אלופת ברה"מ קבוצת צסק"א מוסקבה במסגרת גביע אירופה לאלופות בכדורסל. ביקשתי ממנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ו- ממנהל החדשות טוביה סער להציב את אלכס גלעדי (שעבר בינתיים ל- NBC) בעמדת השידור שלנו בבריסל (ולא את יורם ארבל) כמחווה שלי כלפיו וגם כמתנת פרידה מהאיש שתרם תרומה עצומה לאיכות השידור הציבורי. עמוד מס' 6 מתוך 6. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 31

טקסט מסמך (1) : 25 בדצמבר 1980. מסמך טכנולוגי – תוכניתי בן שני עמודים שנכתב על ידי למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני ודן בהעברת חומי ספורט ב- Video מקסטות שלושת רבעי אינטש (לואו בנד ו/או האיי בנד) לטייפים VTR בני שני אינטשים. עמוד מס' 1 מתוך 2. ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 32

טקסט מסמך (2) : 25 בדצמבר 1980. מסמך טכנולוגי – תוכניתי בן שני עמודים שנכתב על ידי למנהל הטלוויזיה יציק "צחי" שמעוני ודן בהעברת חומי ספורט ב- Video מקסטות שלושת רבעי אינטש (לואו בנד ו/או האיי בנד) לטייפים VTR בני שני אינטשים. עמוד מס' 1 מתוך 2 . ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 33

טקסט מסמך : 1 בינואר 1981. מסמך טכנולוגי – תוכניתי שהוגש על ידי למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני. (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).gilady 34

טקסט מסמך :  1בינואר 1981. מכתב שלי שנשלח למנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני באמצעות מנהל החדשות טוביה סער בו אני מבקש להאריך ברבע שעה את שידור "מבט ספורט" ה- 600 המספר. אני זוכר שהתאכזבתי מאוד מרוח התשובה וסגנונה שנכתבה בכתב ידו של הבוס שלי, וגם נתתי לו לדעת את תחושותיי כלפיו. (הערה שלי : תוכנית ה- 1000 של "מבט ספורט" שודרה על ידי ו- ע"י הצוותים שלי בחלוף שמונה שנים וחצי ב- 17 ביוני 1989). (ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

gilady 35

טקסט מסמך : 1 בינואר 1981. בקשה שלי ממנהל הטלוויזיה יצחק "צחי" שמעוני לשדר ישיר את משחק הגמר על גביע המדינה בכדורסל העתיד להיערך ב- 9 בחודש מארס 1981 בהיכל הספורט ביד אליהו. מנהל החדשות טוביה סער מסכים בתנאי ש- "מבט" הקדוש לא ייפגע. מנהל הטלוויזיה מקשה בכתב ידו בשידור ישיר : "טוביה סער אילו אירועי ספורט בשידור ישיר צפויים לנו בחודש מארס (הכוונה לחודש מארס של 1981)". ארכיון יואש אלרואי. כל הזכויות שמורות).

סוף הפוסט מס' 246. הועלה לאוויר בשעות אחה"צ של יום שלישי – 16 ביולי 2013.

ראה המשך בפוסט מס' 247, "יצחק "צחי" שמעוני ז"ל 2013 – 1926. (רשימה מס' 5).

סוף הפוסט מס' 246. הועלה לאוויר בשעות אחה"צ של יום שלישי – 16 ביולי 2013.


תגובות

פוסט מס' 246. יצחק "צחי" שמעוני ז"ל, 2013 – 1926. (רשימה מס' 4). פוסט מס' 246. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום שלישי – 16 ביולי 2013. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>