פוסט מס' 378. מר פִּנְחָס "פִּינִי" גֵרְשוֹן הוא פרשן כדורסל טוב במונחים מקומיים. אמש (יום רביעי – 16 באפריל 2014) האפיל שוב על השדר המוביל שלו יורם ארבל בעת השידור הישיר של ערוץ 10 את התמודדות הכדורסל ב- מילאנו שהסתיימה בתוצאה מפתיעה, ארמאני מילאנו – מכבי ת"א 99 : 101 במשחק הראשון בשלב רבע הגמר ב- Euroleague. פוסט 378. פוסט מס' 378. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום חמישי – 17 באפריל 2014.כלליראשי

הערה 1 : הבלוג על תכולתו כפוף לזכויות יוצרים.

הערה 2 : הבלוג איננו מופק, נכתב, ונערך למען מטרות רווח כספי ו/או פרסום אישי.

———————————————————————————————–

פוסט חדש מס' 378 : הועלה לאוויר בשעות הלילה המאוחרות של יום חמישי – 17 באפריל 2014.

———————————————————————————————–

המאמן מר פִּנְחָס "פִּינִי" גֵרְשוֹן הוא פרשן כדורסל טוב במונחים מקומיים. אמש (יום רביעי – 16 באפריל 2014) האפיל שוב על השַדָּר המוביל שלו יוֹרָם אָרְבֵּל, בעת השידור הישיר של ערוץ 10 את התמודדות הכדורסל ב- מילאנו שהסתיימה בתוצאה מפתיעה, אַרְמָאנִי מִילָאנוֹ – מכבי ת"א 99 : 101 במשחק הראשון בשלב רבע הגמר ב- Euroleague. פוסט מס' 378. כל הזכויות שמורות. 

טקסט תמונה : 2003 – 2002 . אנוכי בתום 32 שנות שירות את הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 ואת רשות השידור . עזבתי בטריקת דלת בעקבות הצבתו של יוסף בר-אל בפסגת השידור הציבורי של מדינת ישראל ו-מינויו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור בקיץ 2002 ע"י ממשלת ישראל בראשותו של אריאל "אריק" שרון . (ארכיון יואש אלרואי . כל הזכויות שמורות) .

הערה 3 : ב- 1999 בהיותי מנווט שידורי הספורט של הטלוויזיה הישראלית הציבורית – ערוץ 1 התחלתי לחקור ולכתוב את הסדרה רחבת ההיקף בת 13 ספרים (שונים) אודות קורות והתפתחות שידורי הטלוויזיה בשנים 2014 – 1884 בעולם ובארץ . לכל ספר וספר בסדרה יש את השם הספציפי שלו . מאידך ה- Title המשותף של כל 13 הספרים בסדרה קרוי, "מהפכת המידע הגדולה בהיסטוריה" . מאות מקוראי הבלוג התעניינו זה מכבר האם הספרים יצאו לאור , ואם כן היכן ניתן לעיין בהם . תשובתי לכולם כי מלאכת המחקר והכתיבה יסתיימו אני מעריך בתוך חמש שנים , היכן שהוא ב- 2019 . לצורך מחקר וכתיבת 13 הספרים שוחחתי ו- ראיינתי יותר מ- 2000 (אלפיים) אנשים בתעשיית הטלוויזיה בעולם ובארץ . הקושי הגדול במחקר ובכתיבה איננו נוגע רק ללימוד החומר ואיסופו אלא קשור גם באיתור עשרות אלפי תמונות אקסקלוסיביות (ורכישתן) ומחקר לגילוי וחשיפה של מסמכים אותנטיים . הסופר הרוסי הנודע והמוכשר לב טולסטוי היה עיתונאי צבאי בעברו במלחמת קרים בשנים 1856 – 1853. הוא לא היה עיתונאי רגיל , אלא כַּתָּב בעל תכונות של סוֹפֵר . הוא לא רק חיבר רפורטאז'ה, אלא תיאר בתוך הקרבות הקשים מצבים מורכבים של בהלה, חרדה, געגועים, וחמלה . תיאוריו ב- "סבסטופול" במלחמת קרים לפני 160 שנים חושפים את המהלכים הצבאיים מבעד לנפשם המורכבת ורבת הסתירות של הלוחמים , ואתה תוצאות מבעד לטעויות אנוש בשטח . בטרם החל לכתוב את הרומן ההיסטורי הנפלא שלו והבלתי נשכח "מלחמה ושלום" , ערך מחקר עצום ומקיף בן כחמש עשרה שנים הנוגע לאפופיאה , לאֵפּוֹס התקופה ההיא של מלחמת רוסיה נגד צבא צרפת בראשות נפוליאון . אינני מתכוון להשוות את כישרוני עם כישרונו הנדיר של סופר העַל הרוסי לב טולסטוי , אולם מאמצי המחקר ועקרונות המחקר שלו ושלי – זהים .

ביום שני האחרון (14 באפריל 2014) פרסם עיתון "הָאָרֶץ" במוסף התרבות והספרות שלו פוסט מרתק של גב' רוּת בָּקִי – קוֹלוֹדְנִי (בת 75 היום . הייתה בעברה כתבת ושדרנית ברדיו "קול ישראל" ומנהלת מרכז ההדרכה של רשות השידור) , המספר על היכולות של העיתונאי – סוֹפֵר לב טולסטוי במלחמת קרים ההיא לפני 160 (מאה ושישים) שנים . הפוסט קרוי , "המלחמה בדמותה הנכונה – בדם , בעינויים, במוות" , ומומלץ לקריאה .

 

ראה "הארץ" מ- יום שני – 14 באפריל 2014 . עיתון "הארץ" (עיתון הבית שלי) . המאמר המרתק של גב' רות בקי קולודני אודות הכתב הצבאי הראשון בהיסטוריה העיתונאי לב טולסטוי (בן 26) שסיקר את מלחמת קרים בשנים 1856 – 1853 . מאוחר יותר קנה את פרסומו העולמי כסופר ברומן ההיסטורי שכתב "מלחמה ושלום" . 

המאמן מר פִּנְחָס "פִּינִי" גֵרְשוֹן הוא פרשן כדורסל טוב במונחים מקומיים. אמש (יום רביעי – 16 באפריל 2014) האפיל שוב על השַדָּר המוביל שלו יוֹרָם אָרְבֵּל, בעת השידור הישיר של ערוץ 10 את התמודדות הכדורסל ב- מילאנו שהסתיימה בתוצאה מפתיעה, אַרְמָאנִי מִילָאנוֹ – מכבי ת"א 99 : 101 במשחק הראשון בשלב רבע הגמר ב- Euroleague. פוסט מס' 378. כל הזכויות שמורות.

1. הקדמה קצרצרה.

מועדון הכדורסל של מכבי ת"א חולל אמש סנסציה. מכבי ת"א גברה אמש (יום רביעי – 16 באפריל 2014) במילאנו בתום הארכה על ארמאני מילאנו במשחק הראשון ביניהן בתוצאה 99 : 101, בשלב רבע הגמר של ה- Euroleague . בתום הסיום החוקי של המשחק הייתה התוצאה 87 : 87 .מכבי ת"א פגשה קבוצת כדורסל איטלקית בינונית (גם היא כמו מכבי ת"א חסרה שחקנים גבוהים משמעותיים) שמשחקת כדורסל דומה לסגנון המשחק של האלופה הישראלית . חדירות רבות פנימה והוצאת הכדור החוצה לקלעים לזריקות 3 נקודות . קבוצת ארמאני מילאנו דייקה ב- 13 מ- 29 זריקות (% 44.8) . מכבי ת"א קלעה בפרמטר הזה 7 מ- 14 זריקות (% 50.0) . מכבי ת"א נתקלה ביריב איטלקי נוח יחסית בעל שם יוקרתי ונוצץ "אָרְמָאנִי מִילָאנוֹ" אולם המשחק ביניהן היה בטיב דומה למשחקה של מכבי ת"א נגד קבוצות הישראליות מכבי חיפה , הפועל ירושלים , ואפילו הפועל ת"א . סגנון המשחק של שתי הקבוצות ארמאני מילאנו ומכבי ת"א – דומה , ומעניק לשתיהן סיכויים שווים להעפיל ל- Final four של 2014 (ייערך במילאנו) . הניצחון של מכבי ת"א אֶמֶש היה במידה רבה סנסציוני ודרמטי ולכן גם השידור הישיר של ערוץ 10 צבר ב- Peak שלו בין 23.45 ל- 24.00 רייטינג נאה של % 13.5 (לעומת % 1.1 של ערוץ 1 ו- % 5.0 של ערוץ 2 באותו פרק הזמן הנדון), אולם אין בכך לחפות על רמת כדורסל בינונית . פעמים רבות צפיתי במשחק לא אחראי מצד שתי הקבוצות , צפוי , וגם רווי איבודי כדורים . מתח ודרמה בטלוויזיה הם ערכי צפייה חשובים אך אינם מצביעים בהכרח על רָמָה . בסופו של דבר קיבלה מכבי ת"א יריב נוח בדרך ל- Final four .

milano maccabi 5

טקסט תמונה : יום רביעי – 16 באפריל 2014 . פרשן הכדורסל של ערוץ 10 אמש בעמדת השידור היכל הכדורסל במילאנו בעת שידור ישיר של ההתמודדות בעלת הסוף המפתיע והדרמטי , ארמאני מילאנו – מכבי ת"א 99 : 101 בשלב רבע הגמר של ה- Euroleague. פרשן כדורסל משכמו ומעלה שמאפיל על השדר המוביל שלו יורם ארבל. ה- Shot הזה הוא מעניין מפני שבימאי הטלוויזיה האיטלקית מתעלם מהשדר יורם ארבל ומתרכז רק בפרשן שלו. בדרך כלל יחסי הכוחות בעמדת השידור הפוכים. (באדיבות ערוץ 10. צולם ב- ipad ממסך ערוץ 10).

2. פרשן הכדורסל של ערוץ 10 מר פנחס "פיני" גרשון והשדר המוביל יורם ארבל (1).

האם פנחס "פיני" גרשון הוא פרשן פרטי של יורם ארבל ו/או פרשן של כלל צופי ערוץ 10 ? אין לי תשובה מדויקת אולם מדובר בפרשן טלוויזיה נבון בעל ראיית משחק , קריאת נכונה מראש של מפת הקרב , והכרה והבנה מיטביים של הכדורסל האירופי לגווניו ומרכיביו השונים . פיני גרשון התעלה אמש (יום רביעי – 16 באפריל 2014) בהיכל הכדורסל של מילאנו לדרגה של פרשן עַל ברמה ישראלית . הוא צדק למפרע בכל הפרמטרים של המשחק שהעלה אתמול לדיון בשידור ישיר בערב פרשנות ארוך שנמשך כשעתיים ושלושה רבעים מ- 21.30 ועד 24.15 . אף פעם לא שמעתי פרשן כדורסל ישראלי כמו פיני גרשון שקולע במשחק אחד בול אחרי בול ושוב פוגע פגיעה אחרי פגיעה במטרה . מנתח וכירורג כדורסל . פיני גרשון מדבר לעיתים קרובות בשפת העם במֶלֶל רחוב . "ארמאני מילאנו עושה במכנסיים…" . אח"כ הוא מדווח לצופיו (וליורם ארבל) , "אני לא מאמין לך…" (לאחר קליעה משולשת של האיטלקי קרטיס ג'רליס) . צופה טלוויזיה מהשורה איננו מבין את סלנג הרחוב של פיני גרשון , ולמה בדיוק מתכוון המשורר . אולם יש לו הרבה יתרונות אחרים ובכך הוא מאפיל על יורם ארבל . לא משלים אותו אלא מאפיל עליו . 2:36 דקות לפני תום המשחק צעדה הקבוצה האיטלקית ארמאני מילאנו ביתרון של 12 נקודות , 84 : 72 . יורם ארבל המיואש כבר "סגר" את השידור הישיר וחוץ מלומר לצופיו כי תם הטקס , המשחק הוכרע , והם יכולים להתפזר – אמר את הכל . היה זה פיני גרשון רווי אמונה וביטחון ש- "פתח" מחדש את מסכת העלילה ונימק בשידור ישיר מדוע יש למכבי ת"א בסיטואציה מסוימת פוטנציאל להשתוות לארמאני מילאנו למרות הפיגור הגדול בן תריסר נקודות הפרש לרעתה . ההתערבות של פיני גרשון בצֶפִי של יורם ארבל הייתה חשובה ודוּ ערכית . הוא שַם את יורם ארבל שהשלים עם ההפסד בצֵל – מחד , ומאידך שמר על גָחֶלֶת השידור הישיר של ערוץ 10 במילים אחרות , הוא קרא למאות אלפי צופי כדורסל בסלון ביתם בישראל להישאר צמודים למושבם , וגם נימק להם מדוע . הוא הסביר בשפת העם שהדרמה טרם הסתיימה והכל עוד יכול להתחולל על הפרקט . פיני גרשון במודע ו/או לאו נטע תקוות מחודשות בלב הצופים ואין דבר חזק יותר מתקוות כדי לשמור על צופים ערניים ומדרוג תלול . הוא צדק . תרומתו של פיני גרשון לערוץ 10 מההיבט הטלוויזיוני של מדידת הרייטינג של השידור הישיר הייתה מבורכת . יורם ארבל משדר כדורסל בטלוויזיה כבר 34 (שלושים וארבע) שנים . כל פעם מחדש אנוכי תוהה מדוע השדר הוותיק שראה ושידר אלפי משחקים בחייו הטלוויזיוניים זקוק לפרשן לידו . הרי חוקי המשחק לא השתנו חוץ מהשעונים ומדידת הזמנים . אולם יורם ארבל זקוק לפרשן ועוד איך . הוא איננו קורא את מפת הקרב ולא מבין גם לאחר כל כך הרבה שנים את הניואנסים של ההתמודדות . הפרשן פיני גרשון מציל אותו . מן ההיבט האישי של המשוואה פיני גרשון הוא בר מזל שהוא מנתח ומפרשן בעמדת שידור לצדו של יורם ארבל  – לטוב ולרע . אבל כשיורם ארבל מפעיל את מיתרי קול הבריטון שלו ומשדר את הדרמה כ- דְרָמָטוּרְג טלוויזיה – אין שני לו . הוא ללא מתחרים בארץ . כדי לשדר ישיר דרמה כמו אֶמֶש עבור מאות אלפי צופי טלוויזיה אתה זקוק לקול דרמטי . כדי לזעוק את זעקות השֶבֶר של אוֹתֶּלוֹ (Otello) במחזה השייקספירי "אותלו" ליד דֶזְדֶמוֹנָה ו- יָאגוֹ אתה זקוק לקול כמו של אהרון מסקין (שחקן נודע ורב מוניטין בשעתו בתיאטרון "הבימה") .

הבה נחזור לתחילת ההתמודדות אמש בין ארמאני מילאנו ומכבי ת"א . פיני גרשון מסביר לצופיו מדוע אנדריאה ז'יז'יץ' (2.07 מ') פותח בחמישיית מכבי ת"א ולא סופוקליס שחורציאניטיס (2.06 מ') . הנימוק שלו : "דיוויד בלאט מקווה שסמארדו סמואלס האיטלקי (2.06 מ') הוא היחיד שיכול להתמודד פיזית עם המסה של סופוקליב שחורציאניטיס . והיה אם סמארדו סמואלס הזה יבצע נגיד שתי עבירות כבר בשלב הראשון של המשחק , אזי המאמן לוקה באנקי ייאלץ להושיב אותו לפרק זמן על הספסל . מנגד יכניס דיוויד בלאט למשחק את סופוקליס שחורציאניטיס בשעה שלאיטלקים לא יהיו שומרים שיוכלו להתמודד עם ממדי גופו ומשקלו של הענק היווני – תל אביבי" . אח"כ מסביר פיני גרשון ליורם ארבל (וגם לי) , "תראה ארמאני מילאנו היא קבוצה של 84 נקודות בבית . זאת אומרת מכבי ת"א צריכה לקלוע לפחות 85 נקודות כדי לנצח" , ומוסיף , "זה לא היה קל" . פיני גרשון צודק . אנוכי מאזין לו בקשב ובתשומת לב . בניגוד לאיש הכדורגל והטלוויזיה בערוץ 1 דני נוימן , פיני גרשון הוא פרשן . הוא איש שיודע להסביר . הוא אדם שיודע לנמק . הוא איש טלוויזיה שיודע להעלות נושא לדיון וגם כיצד לפַתֵּח אותו ולטפל בו

ערוץ 10 עשה אמש עבודת טלוויזיה טובה לאורך כל הערב . שיתוף הפעולה בין מגישת מהדורת החדשות המרכזית אושרת קוטלר לבין יורם ארבל היה מהיר , קצר , ולעניין . ה- Pre Game Show התארך ל- 14 דקות אולם חלף ביעף גם בגלל שהשַדָּר המוביל חרג מהשגרה בהתייחסות והחשיבות הגאוגרפית – ספורטיבית שהעניק יורם ארבל למיקומה ותפקידה של מילאנו  "בירת תצוגות האופנה בצפון איטליה" .

הטלוויזיה האיטלקית עשתה אתמול במשך כשלוש שעות עבודת כיסוי נהדרת . הבימאי האיטלקי מבין משהו בדרמה ובמושכי החוטים מאחורי הקלעים . לא בכדי הוא סידר לנו Match up של תצלומי מתח ב- Close ups של עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי ת"א מול איש האופנה האיטלקי רב המוניטין ג'ורג'יו ארמאני ה- Sponsor הראשי של קבוצת ארמאני מילאנו . המתח והדרמה מחוץ לקווים מעניינים ומותחים כמו הדרמה בין הקווים . רואים את שמעון מזרחי שוב ושוב אמש היכל הכדורסל של מילאנו נושף ו/או ממלמל משהו לתוך כפות ידיו האטומות . מה הוא עושה שם ? מה הוא אומר לעצמו ברגעי לחץ ? אולי הוא מדבר עם אלוהים ? אולי הוא מתפלל וקורא פרקי תהילים ? בימאי הטלוויזיה האיטלקית מבין שיש לו משהו ביד וחוזר ושונה על הריטואל . אין מדובר בגְרוֹטֶסְקָה אלא ביו"ר מועדון פאר בעל מורשת . עו"ד שמעון מזרחי בן 75 הוא יו"ר מועדון הכדורסל של מכבי ת"א מאז סתיו 1969 . הוא החליף בתפקידו את היו"ר הקודם ישראל גורל .

אני סומך על הצוות המוביל של ערוץ 10 את שידורי הספורט והכדורסל שלו ובראשם הבימאי ראובן "רוביק" פודגור , המפיק רונן רץ , והעורך משה סגל . מדובר בצוות שידור עתיר ניסיון אולם מה שקרה אמש על המסך 31 שניות לפני סיום המשחק אסור שיקרה . במצב של 84 : 77 לטובת ארמאני מילאנו (כאמור 0:31 דקה לסיום ההתמודדות) התכנסו שתי הקבוצות לפסק זמן (משכו דקה אחת) ויורם ארבל החזיר את השידור לערוץ 10 כדי שיריץ פרסומות . דקת הפסק זמן הסתיימה והפרסומות לא ירדו מהמסך . מכבי ת"א חזרה למשחק מפֶּסֶק הזמן וביצעה תרגיל יפה בו ריק היקמן קלע סל של שלוש נקודות וצמצם את הפער ל- 84 : 80 , אולם הפרסומת של Pansonic על כל המסך הסתירה את המהלך . מדובר בחוסר ריכוז ותשומת לב שגובלים ב- ביזיון . איך קורה דבר כזה . מזלו של ערוץ 10 שהטלוויזיה האיטלקית הריצה שלושה הילוכים חוזרים לסל הזה של ריק היקמן .

milano - maccabi 2

טקסט תמונה : יום רביעי – 16 באפריל 2014 . היכל הכדורסל של מילאנו . ריק היקמן (בתחתית המסך מצד שמאל) קולע שלשה ומצמק ל- 84 : 80 אולם הפרסומת המסחרית מכסה את התמונה . (באדיבות ערוץ 10 . צולם מ- ipad ממסך ערוץ 10) . שני השופטים למעלה מימין ולמטה מימין מסמנים על סל של שלוש נקודות . מונה התוצאה של ערוץ 10 טרם הספיק לשנות את הנתונים . 

milano maccabi 1

טקסט תמונה : יום רביעי – 16 באפריל 2014 . היכל הכדורסל של מילאנו . ריק היקמן מס' 7 (בתחתית המסך מצד שמאל) עושה את דרכו חזרה לעבר הסל שלו אולם הפרסומת המסחרית עדיין מכסה את התמונה . (באדיבות ערוץ 10 . צולם מ- ipad ממסך ערוץ 10) . מונה התוצאה של ערוץ 10 טרם הספיק להתעדכן ולשנות את הנתונים . 

milano maccabi 3

טקסט תמונה : יום רביעי – 16 באפריל 2014 . היכל הכדורסל של מילאנו . ריק היקמן (בתחתית המסך מצד שמאל) קולע שלשה ומצמק ל- 84 : 80 אולם הפרסומת המסחרית מכסה את התמונה . (באדיבות ערוץ 10 . צולם מ- ipad ממסך ערוץ 10) . מונה התוצאה של ערוץ 10 מתעדן ומשנה את הנתונים . 

3. פרשן הכדורסל של ערוץ 10 מר פנחס "פיני" גרשון והשדר המוביל יורם ארבל (2). שעשועי שידור ופרשנות. יורם ארבל ופיני גרשון מרכיבים את צוות השידור הטלוויזיוני הטוב בארץ בכל הנוגע לשידורי כדורסל.

רבע 4 , 6:57 דקות לסיום . דניאל האקט חודר לסל , מנפנף את ריק היקמן וקובע 74 : 65 לארמאני מילאנו .

פיני גרשון : "עוד פעם…מה זה הוא עובד כמו מסננת היום…"

רבע 4 , 6:45 לסיום . אלכס טיוס מחטיא מקרוב .

יורם ארבל : "כשלא הולך אז לא הולך…"

רבע 4 , 6:27 לסיום . גאני לאוואל מטביע וקובע 76 : 65 לארמאני מילאנו .

פיני גרשון : "יָה בָּה יֵי…"

יורם ארבל : "חנייה , חנייה…:

רבע 4 , 5:32 לסיום . 78 : 65 לארמאני מילאנו .

רבע 4 , 3:51 לסיום . 81 : 70 לארמאני מילאנו .

יורם ארבל ב- 3:38 לסיום : "זה הולך ונעשה קשה מרגע לרגע . עוד סל של מילאנו ותם הטֶקֶס…" .

פיני גרשון : "המשחק עדיין לא גמור…ראינו כבר מה אפשר לעשות בשלוש דקות וחצי…"

יורם ארבל : "ראינו , אבל לא ככה…אולי…אולי…בוא נראה עכשיו…:

רבע 4 , 2:36 לסיום . האיטלקי סמארדו סמואלס מגדיל בשתי קליעות עונשין מוצלחות את פער התוצאה ל- 84 : 72

רבע 4 , 1:27 דקה לסיום . ריק היקמן  מקטין בסל שדה ל- 84 : 76 פלוס קליעת עונשין ומצמק את התוצאה לשבע נקודות הפרש  84 : 77 . התקוות של מכבי ת"א וגם של יורם ארבל ופיני גרשון זורחות ושוקעות לסירוגין בפרק זמן כה קצר .

יורם ארבל : "אפשר  לבוא למשחק…?"

פיני גרשון : "בטח, מה קרה  לך… בוא נחזור למשחק…" !

יורם ארבל : "אי אפשר לחזור למשחק…"

פיני גרשון : "אפשר לחזור למשחק…דקה וחצי …שבע הפרש…לא התחיל המשחק…"

יורם ארבל : OK…אני אִתְּך…".

רבע 4 , 0:31 דקה לסיום . ריק היקמן קולע שלשה ומצמק ל – 84 : 80 .

יורם ארבל : "ובינתיים מכבי ת"א מקטינה ל- 84 : 80…"

פיני גרשון : "אמרתי לך שהמשחק יסתיים בין 3 ל- 5 לארמאני מילאנו…" . (פרשן שחצן אבל צודק) .

יורם ארבל : "זה בדיוק בין 3 ל- 5…"

פיני גרשון : "זה הרבע הראשון שמכבי ת"א עוצרת את ארמאני מילאנו על 14 נקודות…"

רבע 4 , 0:28.6 דקה לסיום . ארמאני מילאנו מעלה את התוצאה ל- 85 : 80 מקליעת עונשין אחת של קרטיס ג'רליס . אח"כ עבירה גסה על טייריס רייס ש- מצמק בשתי קליעות עונשין את התוצאה ל- 85 : 82 . 

יורם ארבל לאחר העבירה הגסה והבלתי ספורטיבית של ניקולו מלי על טייריס רייס ובטרם הוא מצמק בשתי קליעות עונשין ל- 85 : 82 : "זה יכול לעשות את המהפך…" .

רבע 4 , 0:21.4 דקה לסיום . עוד עבירה על טייריס רייס שמצמק בשתי קליעות עונשין את התוצאה ל- 85 : 84 

יורם ארבל : "פיני , זה אתה שסידרת את העניין…אני כבר סגרתי את המשחק…"

פיני גרשון : "אמרתי לך ששום דבר לא גמור למרות שב- 84 : 72 , 12 הפרש , זה נראה ככה…" .

רבע 4 , 0:11.4 דקה לסיום ארמאני מילאנו מעלה בקליעת עונשין אחת של דניאל האקט את התוצאה ל- 86 : 84 . טייריס רייס גומל בסל פלוס עבירה וזריקת עונשין וקובע שוב מהפך ואת התוצאה ל- 87 : 86 לטובת מכבי ת"א .

פיני גרשון : "קח את זה…קח את זה…שלוש נקודות…"

פיני גרשון : "הם גם לא חכמים גדולים…לתוצאה הסופית יש השפעה על המשחק הבא…תן לי את בלו ואת פניני…הנה בלו…בלו…בלו…"

רבע 4 , 0:02 שניות לסיום המשחק במצב של 87 : 86 מבצע ריק היקמן עבירה על קית' לאנגפורד של ארמאני מילאנו .

פיני גרשון : "יו יו…איזה שריקה…איזה שריקה…

הדרמטורג יורם ארבל בשיאו הווקאלי : "לא ייאמן כי יסופר…"

רבע 4 , שתי שניות לסיום . קית' לאנגפורד משווה בקליעת עונשין אחת ל- 87 : 87 וכופה הארכה.

יורם ארבל : "ביקשתם – קיבלתם" .

הארכה

04:24 לסיום ההארכה , פיני גרשון : "המזל עם מכבי ת"א…"

03:50 לסיום ההארכה , פיני גרשון : "מכבי ת"א צריכה להיות טובה יותר בהארכה…"

03:30 לסיום ההארכה , פיני גרשון : "ארמאני מילאנו עושים במכנסיים…אין להם את הביטחון…אין להם את האומץ…"

01:40 לסיום ההארכה , קית' לאנפורד מחטיא , פיני גרשון : "יה בה יי…יש לו אומץ…"

סל של שלוש של קרטיס ג'רליס קובע יתרון לארמאני מילאנו 96 : 95 , פיני גרשון : "רני לא מאמין לך…מאפוא באת לי עכשיו…?"

ההארכה מסתיימת בניצחון מכבי ת"א 101 : 99 , הדרמטורג יורם ארבל : "נגמר המשחק…נגמר המשחק…מכבי ת"א מנצחת כנגד הסיכויים , כנגד הסטטיסטיקה , וכנגד מהלך המשחק…" .

פיני גרשון : "ניצחון גדול של מכבי ת"א…יכול להיות שזה ניצחון של הסדרה כולה…עשינו את זה…(מתכוון לערוץ 10 ומכבי ת"א…) . יורם ארבל ופיני גרשון הם צוות השידור הטוב בארץ של משחקי כדורסל" .

milano maccabi 4

טקסט תמונה : יום רביעי – 16 באפריל 2014 . היכל הכדורסל של מילאנו . הפרשן פיני גרשון (מימין) מחמיא למאמן מכבי ת"א דיוויד בלאט (במרכז) ואומר לו : "לא אומרים שיבחו של אדם בפניו אבל היה ברור שאתה עושה למאמן ארמאני מילאנו מר לוקה באנקי בי"ס…" . דיוויד בלאט השיב : "משלמים לי ומשאירים אותי במכבי ת"א כדי שאני אתרום את החלק שלי…המשחק ייכנס לפנתיאון…" . יורם ארבל (משמאל) פונה אל דיוויד בלאט : "פיני גרשון אמר בשניות האחרונות של סיום המשחק כי לתוצאה הזאת תהיה השפעה גדולה על המשך הסדרה…" . דיוויד בלאט משיב : "הוא צודק…" . (באדיבות ערוץ 10 . צולם מ- ipad את מסך ערוץ 10) .

4. השידור הישיר של ארמאני מילאנו – מכבי ת"א 99 : 101 אמש יום רביעי – 16 באפריל 2014 משתלט על מפת הרייטינג בין 21.30 ל- 24.15. ערוץ 10 מביס את ערוץ 1 ומכניע גם ללא כל קושי את ערוץ 2.

שעות / רייטינג                       ערוץ 1                      ערוץ 2                         ערוץ 10

 21.45 – 21.30                       % 1.8                       % 15.2                        % 9.8

22.00 – 21.45                        % 1.5                       % 14.2                        % 10.5

22.15 – 22.00                        % 0.9                       % 10.7                        % 11.7 

22.30 – 22.15                        % 0.9                       % 8.3                          % 10.8 

22.45 – 22.30                        % 1.0                       % 6.9                          % 8.9 

23.00 – 22.45                        % 0.9                       % 5.9                          % 11.7 

23.15 – 23.00                        % 1.0                       % 5.9                          % 11.6 

23.30 – 23.15                        % 1.5                       % 5.0                          % 12.4 

23.45 – 23.30                        % 1.3                       % 4.9                          % 12.8 

24.00 – 23.45                        % 1.1                       % 5.0                          % 13.5 

24.15 – 24.00                        % 1.7                       % 5.3                          % 9.9 

4. סיכום קצרצר 

פיני גרשון העריך כי לתוצאת המשחק הראשון במילאנו  99 : 101 לזכות מכבי ת"א נגד ארמאני מילאנו (ביום רביעי – 16 באפריל 2014) תהיה השפעה גדולה על המשך סדרת רבע הגמר הזאת ב- Euroleague . אנוכי ממתין לראות אם הוא שוב צדק .

סוף הפוסט מס' 378. הועלה לאוויר בשעות הלילה המאוחרות של יום חמישי – 17 באפריל 2014.

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

פוסט מס' 378. מר פִּנְחָס "פִּינִי" גֵרְשוֹן הוא פרשן כדורסל טוב במונחים מקומיים. אמש (יום רביעי – 16 באפריל 2014) האפיל שוב על השדר המוביל שלו יורם ארבל בעת השידור הישיר של ערוץ 10 את התמודדות הכדורסל ב- מילאנו שהסתיימה בתוצאה מפתיעה, ארמאני מילאנו – מכבי ת"א 99 : 101 במשחק הראשון בשלב רבע הגמר ב- Euroleague. פוסט 378. פוסט מס' 378. כל הזכויות שמורות. הועלה לאוויר ביום חמישי – 17 באפריל 2014. — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>